این جوان فقط ۶ روز برای زنده ماندن زمان دارد!
نوشته شده توسط : ali
سهيل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. هركس كار رو دانلود كرد در حد توانش مبلغي رو براي نجات سهيل واريز كنه

«سهيل ٧ روز با طناب دار فاصله دارد. امشب آهنگ گلدون رو تقديم مي‌كنم، هركس كار رو دانلود كرد در حد توانش مبلغي رو براي نجات سهيل واريز كنه به شماره حساب درج شده در عكس ... مي‌دونم كه شرمسارم نمي‌كنين» اين آخرين پست محسن چاووشي است.پستي براي نجات يك زندگي؛براي رهايي از كابوس مرگ.

 

 تنها 6روز باقي مانده.6 روز براي تمام شدن اين كابوس.پاياني سفيد يا سياه. كابوسي كه حالا 5 سال است مهمان مداوم شبانه‌هاي پسري در كنج سلول تنهايي و ندامتش شده است. پسركي كه روزي كه پا به سلول گذاشت 15 ساله بود بدون تصور روشني از آينده و امروز بيست‌ساله است و دندان به دندان مي‌سايد در انتظار مرگ. يك بار تا پاي چوبه دار رفته است. دوماه پيش بود. 11 شب خبر داده‌اند كه فردا روز اعدام است و همه‌چيز تمام خواهد شد. آمبولانس آمده،ماشين آتش‌نشاني در محل حاضر شده و همه خيال كرده بودند كه ديگر كار تمام است .روز اعدام برگه‌اي در پرونده‌اش گم مي‌شود و به علت نقص پرونده باز هم اعدام عقب مي‌افتد. باز هم اميدي جوانه مي‌زند. شايد مرگ، اين بار شكست بخورد. سهيل اما اميدوار نيست.كابوس‌ها امانش نمي‌دهند.چوب خط مي‌كشد روي ديوار ندامت و جهل كودكي‌اش در انتظار مرگ. حالا اولياي دم گفته‌اند كه رضايت مي‌دهند اگر«حق‌المصالحه» جور شود. 350میلیون تومان برای «حق‌المصالحه» نیاز است و جمعیت امام علی (ع) متعهد شده تا 250 میلیون تومان آن را با کمک خیرین تهیه کند. 250ميليون براي نجات جان جواني از مرگ. براي آنكه طناب دار نپيچد دور گلوي آرزوها و فرداهاي پسرك.

 

ماجرا از چه قرار بوده است؟

سهیل 15 سال داشت و چوپانی می‌کرد و برای محافظت از گله، همواره سلاح سرد همراه خود داشت، مدتی می‌شد که با مقتول سر مسائل بچه گانه کل کل داشتند و همدیگر را تهدید می‌کردند و آن روز مقتول با دوستش پیش سهیل می‌روند و سهیل که فکر می‌کند برای کتک‌کاری و دعوا آمده‌اند حسابی می‌ترسد و برای همین از سلاح خود استفاده می‌کند و بعد هم... بعد از حادثه، سهیل که حسابی ترسیده آن‌قدر در عالم بچگی بوده است که به جای آنكه فرار کند می‌رود در خانه و پنهان می‌شود و منتظر می‌ماند که دستگیرش کنند. حالا از آن روز پنج سال می‌گذرد و سهیل در زندان مرکزی است و هر روزش با اين كابوس گذشته كه از پنجره كوچك سلولش به مرگ سلام دهد يا زندگي؟ حالا شمار اين روزهاي انتظار رسيده به عدد 6. اگر حق‌المصالحه جور نشود؟ تمام؛سهیل اعدام می‌شود.

 

تلاش براي نجات زندگي سهيل

جمعيت امام علي مسئوليت جور كردن «وجه المصالحه» سهيل را برعهده گرفته است. هركاري كه توانسته‌اند كرده اند در اين 5سال براي نجات جان سهيل و حالا رسيده‌اند به آخرين راه.مرگ هم بيكار ننشسته در اين مدت.ايستاده در چند قدمي سهيل و هرروز يك قدم به او نزديك‌تر مي‌شود. امروز فقط 6 قدم فاصله دارد تا سهيل. پسر كم‌حرفي كه آن قدر مثبت و مودب است که مشاورین روانشناس جمعیت امام علی (که چندسالی هست در کانون با بچه‌ها کار می‌کنند) و همچنین مشاورین کانون، اعدام احتمالی سهیل را یک فاجعه می‌دانند که نباید اتفاق بیفتد. شرایط روحی سهیل این روزها اصلا خوب نیست. ازکانون برای اعدام به زندان بزرگسال منتقل شده و آن شب کذایی که قرار بر اعدام بود، چنان او را به هم ریخته است که جز اشک و استرس کاری برایش نمانده. اميدي به زندگي ندارد.شب ها كه اشك چشمانش خشك مي‌شود از ترس و دلهره شايد ياد روستا‌ي‌شان مي‌افتد در كرمانشاه.5سال است كه دورافتاده از خانه و خانواده. 5 سال است كه آسمان پرستاره روستايش، جايش را داده به سقف سلول كوچكش.5سال است كه امروز و فردا مي‌كند براي مرگ.5سال است كه طناب مرگ خجالت مي‌كشد از پيچيدن دور گردن روياهاي پسرك 15 ساله چوپان. سهيل اما كاسه صبرش سر آمده.نااميدي رخنه كرده در دل روياهايش.ترس، طناب شده دور گلويش. به سختي نفس مي‌كشد و منتظر مرگ است. روز مي‌شمارد؛يك،دو،سه.. و امان از روزي كه اين شماره‌ها برسد به 6.

 

شماره حساب کمک به سهیل

مددكاران جمعيت امام علي اما اميدوارند،اميدوار ومنتظر براي نجات سهيل. شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۸۱۷۶۷۰۸٨ به نام جمعیت امام علی را اعلام كرده اند براي كمك. *730*30# نيز براي پرداخت از طريق موبايل. مددكاران تند تند موجودي مي‌گيرند،روز مي‌شمارند براي نجات جواني سهيل.به هركه توانسته‌اند رو زده‌اند كه شايد اين بار روي مرگ كم شود.محسن چاووشي كه آمد،حالا نجات سهيلي كه در آسمان اين روزهايش حتي يك ستاره نيست، نيازمند حضور مردم ،هنرمندان و طرفداران ستارگاني است كه به محبوبيت خود مي‌بالند.طرفداراني كه اگر بخواهند و اگر همت كنند جان و جواني سهيل از مرگ نجات مي‌يابد. خدا كند كه بشود،خدا كند كه مرگ اين بار از رو برود.خدا كند كه همه همت كنيم و اين بار بشود....
 
 




:: بازدید از این مطلب : 2664
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: